Ομιλία στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής κατά την ενημέρωση από τον Υπουργό Ναυτιλίας και το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το ξεπούλημα του 67% των μετοχών του Ελληνικού Δημοσίου στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (26.2.2014)
ΒΟΥΛΗ
ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΙΕ΄ - ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΔΙΑΡΚΗΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο
(Άρθρο 40 παρ. 1
του Κ.τ.Β.)
Στην Αθήνα, σήμερα, 26 Φεβρουαρίου 2014, ημέρα
Τετάρτη και ώρα 10.00΄, στην «Αίθουσα Προέδρου Αθανασίου Κωνστ. Τσαλδάρη» (223)
του Μεγάρου της Βουλής, συνεδρίασε η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων,
υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής, κ. Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου, με θέμα ημερήσιας
διάταξης:
Ενημέρωση
από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και ακρόαση από
τη Διοίκηση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου
(Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.), σχετικά με τη διαδικασία αξιοποίησης της συμμετοχής του
Ελληνικού Δημοσίου (και ήδη του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) στην ανώνυμη εταιρεία με την
επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε.».
Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και
Αιγαίου, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Επίσης,
στη συνεδρίαση παρέστησαν ο κ. Κωνσταντίνος Μανιατόπουλος, Πρόεδρος Δ.Σ. του
ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Ιωάννης Εμίρης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Κωνσταντίνος
Φουλίδης, Διευθυντής Επιχειρησιακού Σχεδιασμού του ΤΑΙΠΕΔ, η κυρία Έλσα
Αργυροπούλου, Συντονίστρια Έργου του ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Αλέξανδρος Χλωρός,
Συντονιστής Έργου του ΤΑΙΠΕΔ, η κυρία Χριστίνα Σταμπουλτζή, Νομικός Σύμβουλος
του ΤΑΙΠΕΔ και ο κ. Περικλής Σταϊκόπουλος, Υπεύθυνος Πληροφορικής του ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΛΓΑ - ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ: Κύριε Πρόεδρε, θα
ήθελα να πω κάτι επί της διαδικασίας. Θεωρούμε ότι είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό
ζήτημα και θα θέλαμε να αποφασιστεί σήμερα ότι θα υπάρξει διαδικασία ακρόασης
φορέων από την Επιτροπή, όπως προβλέπεται όταν εισάγονται κανονικά νομοσχέδια.
Εμείς, φυσικά, θα
θέλαμε να μπει στην Ολομέλεια, δηλαδή, θεωρούμε ότι, είναι απαράδεκτη μια
διαδικασία, που εγκλωβίζει ένα τέτοιο θέμα και οποιοδήποτε άλλο μεγάλο θέμα
ιδιωτικοποίησης στο πλαίσιο της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής. Στο
βαθμό που δεν το φέρνετε στην Ολομέλεια με βάση το ν. 4092, αιτούμαστε την επόμενη
εβδομάδα ή όποτε μπορείτε με βάση τον σχεδιασμό της Επιτροπής, να υπάρξει
ακρόαση των φορέων του λιμανιού, για τους οποίους είναι ζωτικό τι θα γίνει για
το λιμάνι και, βέβαια, για ολόκληρη τη χώρα. Σας ευχαριστώ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Δυστυχώς, αυτά που λέτε, σωστά κατά
την άποψή σας, πιθανόν και κατά την άποψή μου, αλλά δεν προβλέπονται από
κανέναν νόμο. Η διαδικασία είναι αυτή ακριβώς που σας ανέφερα.
ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ: Κύριε Πρόεδρε,
ξέρω ότι αυτή είναι η διαδικασία του ν.4092, όμως η Επιτροπή θα μπορούσε να
αποφασίσει να ακολουθήσει αυτή τη διαδικασία. Δηλαδή, έχει το δικαίωμα η
Επιτροπή να αποφασίσει κατά πλειοψηφία, αν έτσι θεωρεί ότι είναι σωστό, να
κάνει μια ακρόαση φορέων. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι που να την εμποδίζει σε
αυτό.
…………………………………………………………………………………
ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ: Κύριε Πρόεδρε, οι
ομιλίες που προηγήθηκαν, όλες συνολικά, αλλά ιδιαίτερα του Υπουργού Εμπορικής
Ναυτιλίας, μου δημιουργούν τον πειρασμό να ξεκινήσω από το τέλος και όχι από
την αρχή. Να διευκρινίσω, δηλαδή, πριν απ' όλα ότι εδώ διεξάγεται κάποιου
είδους σκιαμαχία ή «περί όνου σκιάς», καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι υπέρ των
συμβάσεων παραχώρησης. Θα το συζητούσαμε ίσως για κάποιες μικρού και
περιορισμένου χαρακτήρα, αλλά δεν συζητάμε καθόλου για τερατώδεις, για
πραγματικά τεράστιες συμβάσεις παραχώρησης ούτε το 2008 ούτε πολύ περισσότερο
σήμερα. Σήμερα που έχουμε και την εμπειρία του έπους της πρώτης σύμβασης
παραχώρησης, στην οποία με κάνετε να αναγκαστώ να αναφερθώ με ελάχιστα νούμερα,
αφού υπενθυμίσω ότι η COSCO πανευρωπαϊκά είναι
ζημιογόνος, γι' αυτό και αντικαταστάθηκε από την κινεζική κυβέρνηση πέρυσι ο
επικεφαλής της Κάπτεν Γουέι.
Όπως ήδη λέχθηκε, πριν από την COSCO, από τη ΣΕΠ, δηλαδή, ο δημόσιος ΟΛΠ διακινούσε κατά
μέσο όρο 1,5 εκατ. containers. Αυτά τα 1,5 εκατ.
containers, έγιναν 2,1 εκατ. containers το 2012, που έχουμε τελικά στοιχεία. Πολύ καλό το ότι
πολλαπλασιάστηκαν. Με ποιο όφελος όμως για τη χώρα και το δημόσιο συμφέρον; Τι
εισέπραξε όλα αυτά τα χρόνια η Ελλάδα από την COSCO; Συνολικά 96 ακριβώς εκατομμύρια ευρώ, τα οποία αν τα διαιρέσετε με τα
χρόνια, θα δείτε ότι είναι κάτω από 20 εκατ. ευρώ το χρόνο. Και πού πάμε σήμερα;
Ξέρετε πολύ καλά ό,τι με τον «φιλικό διακανονισμό No ΙΙ» ΟΛΠ-ΣΕΠ, που όλα λένε ότι έχει συμφωνηθεί, από τα 17,5 εκατομμύρια
εγγυημένο κατώτατο νοίκι, τα οποία υποτίθεται ότι θα προσαυξάνονταν, όταν
προσαυξάνονταν και τα κοντέινερ, και τα 5 εκατ. σταθερό ενοίκιο, σύμφωνα με τη
σύμβαση παραχώρησης του 2008, προβλέπεται τα 17,5 εκατομμύρια του κατώτατου
εγγυημένου νοικιού να φύγουν εντελώς από τη μέση, μέχρις ότου το ελληνικό
Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν φτάσει το επίπεδο του 2008 προσαυξημένο επιπλέον κατά
2%. Δηλαδή, ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι. Τα 5 εκατ. σταθερό ενοίκιο, που θα
μείνουν μετά ουσιαστικά είναι μόνο 2. Γιατί με βάση τον «φιλικό διακανονισμό No Ι » του 2011 και σιωπηρά στη συνέχεια, από τα
δικαιώματα προσόρμησης των πλοίων στην προβλήτα της COSCO, που τα είχε ο ΟΛΠ μέχρι τότε, και από τη διαχείριση των αντίστοιχων slops αφαιρέθηκαν άλλα 3 εκατ. ευρώ έσοδα από τον ΟΛΠ και «πήγαν» στην COSCO. Όλη αυτή η ιστορία δηλαδή θα έχει καταλήξει, εάν
εγκριθεί ο «φιλικός διακανονισμός No ΙΙ», σε 2 εκατ.
ετήσια έσοδα από την ΣΕΠ στο λιμάνι.
Μήπως
μας έφεραν παραπάνω φόρους; Να υπενθυμίσω μόνο, επειδή δεν έχω χρόνο, ότι αυτή
τη στιγμή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει έρευνα επειδή θεωρεί ότι οι φοροαπαλλαγές
της COSCO πιθανόν να αποτελούν κρυφές
κρατικές ενισχύσεις της ελληνικής κυβέρνησης.
Μήπως
έφεραν θέσεις εργασίας; Χάθηκαν συνολικά 1000 θέσεις εργασίας πλήρους
απασχόλησης, 400 με εθελούσια έξοδο αξίας 50 εκατομμυρίων που την πλήρωσε το
Ελληνικό Δημόσιο, όσο ήταν και η προκαταβολή που είχε δώσει τότε η ΣΕΠ, ενώ οι
υπόλοιποι εκδιώχθηκαν. Και έχουν αντικατασταθεί με 250 μόνιμους εργαζόμενους,
οι οποίοι ουσιαστικά πληρώνονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία σαν
ανειδίκευτοι, και με 150-400, ανάλογα με τις δουλειές που υπάρχουν, που δουλεύουν
εκ περιτροπής υπενοικιαζόμενοι από εργολάβους, και κανένας από αυτούς
λιμενεργάτες. Είναι πραγματικά για βραβείο, αν δούμε τι συμβαίνει σε όλα τα
λιμάνια της Ευρώπης. Μόνο στον προβλήτα ΙΙΙ δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κανένας
εργαζόμενος που να χαρακτηρίζεται ως λιμενργάτης και να έχει τις αντίστοιχες εργασιακές
σχέσεις. Δεν υπάρχει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Δεν επιτρέπεται η είσοδος στα
συνδικάτα. Επικρατεί εργασιακός Μεσαίωνας.
Επιτρέψτε
μου τώρα να έρθω σε αυτό, από το οποίο έπρεπε να ξεκινήσω: Από την εντελώς
τυπική διαδικασία στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, που τελειώνει εδώ και
δεν μας επιτρέπει να πάμε στην Ολομέλεια, όπου θα μπορούσαμε να ζητήσουμε ονομαστική
ψηφοφορία και εκεί ο κάθε Βουλευτής να πάρει, εν πάση περιπτώσει, τις ευθύνες
του. Με αυτή τη διαδικασία ξεκινάτε τη διαδικασία πώλησης του 67% των μετοχών
του ΟΛΠ ή μάλλον συνολικότερου ξεπουλήματος του λιμανιού του Πειραιά, του
σημαντικότερου λιμανιού της χώρας και από τα σημαντικότερα της νότιας Ευρώπης.
Επειδή τα λιμάνια είναι δημόσια περιουσία του Δημοσίου και, σύμφωνα με το
Σύνταγμα, δεν πουλιούνται, η κυβέρνηση βρήκε αυτό το κόλπο της πώλησης του
πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, που ισοδυναμεί με την πιο πλήρη και
ακραία ιδιωτικοποίηση λιμανιού, καθώς τα παραδίδει όλα. Παραδίδει την δημόσια
λειτουργία, τα λιμάνια ως αναγκαία εργαλεία για ένα εθνικό σχέδιο ανάπτυξης και
παραγωγικής ανασυγκρότησης, που είναι προφανές ότι μόνο η ελληνική κυβέρνηση
μπορεί να εκπονήσει, και όχι οποιαδήποτε μεγάλη ξένη ιδιωτική ή κρατική
εταιρεία. Παραδίδει όλες τις κρίσιμες λειτουργίας του λιμανιού, την ακτοπλοΐα,
δηλαδή τη σύνδεση των επιβατών με τα νησιά, τις εμπορευματικές μεταφορές
φορτίων, την κρουαζιέρα, την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. Η κυβέρνηση τα
παραδίδει μέσω ενός διεθνούς, ουσιαστικά φωτογραφικού, διαγωνισμού στον κρατικό
φορέα μιας μεγάλης ξένης δύναμης, στην κρατική εταιρία της Κίνας, παραδίδοντας
ουσιαστικά μαζί και ζωτικά κυριαρχικά δικαιώματα. Είναι η πιο ακραία μορφή ιδιωτικοποίησης,
γιατί μετά από 7 Οδηγίες της Ε.Ε. για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, το 94%
των λιμανιών της Ευρώπης διατηρούν το δημόσιο χαρακτήρα τους. Και από τα
υπόλοιπα 6%, τα περισσότερα είναι με συμβάσεις παραχώρησης υπό δημόσιο έλεγχο.
Μόνο σε ελάχιστα λιμάνια της Βρετανίας, την περίοδο Θάτσερ-Μέγιορ,
πραγματοποιήθηκε τέτοιας έκταση ιδιωτικοποίηση.
Το μοντέλο αποδείχθηκε πλήρως αποτυχημένο και, μετά από το λιμάνι του
Λίβερπουλ, εγκαταλείφθηκε και για τα υπόλοιπα λιμάνια της Βρετανίας. Εδώ,
βέβαια, στην Ελλάδα, ήθελα να υπενθυμίσω ότι υπάρχει ένα ιστορικό προηγούμενο,
όταν ο δικτάτορας Πάγκαλος το 1925 παραχώρησε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στη
Σερβία, με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός ελέγχου του Ελληνικού Κράτους και οι
επόμενες δημοκρατικές κυβερνήσεις «μάτωσαν» για να μπορέσουν να το πάρουν πίσω,
πριν απ' όλα, επειδή είχε κατακλυσθεί όλη η Ελλάδα με λαθραία εμπορεύματα. Αυτό
πάτε να κάνετε σήμερα, ξέροντας ότι είναι μετρημένες οι ημέρες της Κυβέρνησης,
να πουλήσετε όσο-όσο ότι προλαβαίνετε, δεσμεύοντας ακόμα και εθνικά κυριαρχικά
δικαιώματα, δεσμεύοντας όχι την σημερινή συγκυβέρνηση, που δεν τη νοιάζει και
πολύ, γιατί εάν την ένοιαζε δεν θα το έκανε, αλλά μια, πολύ κοντινή χρονικά,
κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- Αριστεράς.
Φτάσαμε
εδώ μέσα από μια προδιαγεγραμμένη πορεία προς την πλήρη ιδιωτικοποίηση, που
ξεκίνησε το 2000 επί κυβέρνησης Σημίτη, όταν ο Οργανισμός Λιμένων Πειραιώς που
είχε κάνει μόνος του και αυτοχρηματοδοτούμενες όλες τις μέχρι τότε επενδύσεις,
έγινε Α.Ε. Και το 24% των μετοχών του, περνώντας στο Χρηματιστήριο, χάθηκε μέσα
στη «μαύρη τρύπα» του προϋπολογισμού και του χρέους. Να υπενθυμίσω ότι το όποιο
τίμημα σήμερα θα χαθεί μέσα στη «μαύρη τρύπα» ενός μη βιώσιμου χρέους, που αργά
ή γρήγορα -και υποθέτω γρήγορα- θα «κουρευτεί». Και θα πάει έτσι εντελώς
τσάμπα. Στην πορεία προς την πλήρη ιδιωτικοποίηση, να πω ότι από το 2000
πάγωσαν όλες οι επενδύσεις - και πάγωσαν ακριβώς επειδή ο ΟΛΠ έγινε Α.Ε. και
άρχισε να προετοιμάζεται η ιδιωτικοποίηση. Και μάλιστα αυτό μια περίοδο που
όλοι έριχναν πολύ σοβαρά λεφτά στα λιμάνια για ένα και μόνο λόγο, ότι είχε μπει
η Κίνα στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου και όλοι έπαιρναν τα αναγκαία μέτρα
προετοιμασίας. Εδώ, σταμάτησαν οι επενδύσεις. Στην πορεία προς την πλήρη
ιδιωτικοποίηση, «φέτα-φέτα», βρήκατε αντιμέτωπους από την αρχή τους
εργαζόμενους στο λιμάνι και τα ναυτεργατικά σωματεία, με πολύ σοβαρούς αγώνες, που
δεν στηρίχθηκαν όπως έπρεπε κοινωνικά, που τους στήριξε πολιτικά από την αρχή
μέχρι σήμερα μόνο η Αριστερά. Σήμερα, που η εικόνα έχει ξεκαθαρίσει, δεν σας υποστηρίζει
πλέον κανένας, δεν σας υποστηρίζουν ούτε οι παραγωγικοί φορείς που το 2008
έτρεφαν σοβαρές ψευδαισθήσεις για το ποια θα ήταν η πορεία του λιμανιού. Γι'
αυτό το λόγο δεν κάνετε διαβουλεύσεις ή ακροάσεις φορέων, γιατί δεν έμεινε ούτε
ένας φορέας στο λιμάνι που να στηρίζει τη σημερινή πολιτική.
(Συνέχεια ομιλίας κυρίας ΟΛΓΑΣ -
ΝΑΝΤΙΑΣ ΒΑΛΑΒΑΝΗ)
Ποιοι στηρίζουν σήμερα και προκαλούν
τέτοιες εξελίξεις από τους «εδώ»; Μόνο μια κατηγορία, το μεγάλο εφοπλιστικό
κεφάλαιο. Αυτό που όλα τα συμφέροντά του είναι στο εξωτερικό, που μεταφέρει το
70% του πετρελαίου της Κίνας και ναυπηγεί σήμερα έναν ολόκληρο στόλο πλοίων
νέας γενιάς στα κινεζικά ναυπηγεία με κρατική επιδότηση, της εκεί κυβέρνησης
και με μηδενική προστιθέμενη αξία για τη δική μας χώρα. Οπότε, τι το
ενδιαφέρει, αν αντί να αναγεννηθεί η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, όπως
μπορεί ακόμη να γίνει - και υπάρχουν γι’ αυτό και οι προτάσεις της Παμπειραϊκής
Επιτροπής Σωτηρίας με ημερομηνία Δεκεμβρίου 2013, το «Υπόμνημα θέσεων για την
επανεκκίνηση και ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας», καθώς η ναυπηγοεπισκευστική
ζώνη του Περάματος είναι σήμερα ρημαγμένη, αλλά ακόμη ζωντανή – της δοθεί το
τελειωτικό χτύπημα, που θα την ευθυγραμμίσει με ό,τι γίνεται στα Ναυπηγεία της
Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά, δηλαδή ένα βήμα πριν το οριστικό κλείσιμο. Γι’
αυτό χθες καλέσαμε ως ΣΥ.ΡΙΖ.Α., όλους τους φορείς του λιμανιού. Και πρέπει να
σας πω ότι ανταποκρίθηκαν οι περισσότεροι. Κι ότι δεν έχει μείνει πια
πραγματικά κανένας που να υποστηρίζει την ιδιωτικοποίηση και θέλω να τα
καταθέσω εδώ τα υπομνήματα: Το Δελτίο Τύπου «Όλοι στον Αγώνα» της Ομοσπονδίας
Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας και της Ένωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών ΟΛΠ, που κάνουν 24ωρη απεργία σήμερα. Τους 37 φορείς, που έχουν εκδηλώσει την
αντίθεσή τους στην πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ για πώληση του πλειοψηφικού πακέτου
μετοχών των Α.Ε. και όλων των Οργανισμών Λιμένων. Που ξεκινούν, αυτοί οι 37
φορείς από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά, το Εμπορικό και Βιομηχανικό
Επιμελητήριο, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, τον Δικηγορικό Σύλλογο, την
Παμπειραϊκή Επιτροπή Σωτηρίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής, τον Εμπορικό Σύλλογο
Πειραιά και καταλήγουν στον Πανελλήνιο Σύλλογο Υπαλλήλων του Υπουργείου
Εμπορικής Ναυτιλίας, στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, στην Πανελλήνια Ένωση
Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, στο Σωματείο Πρακτόρων κ.λπ.
Θα ήθελα να καταλήξω λέγοντας,
ότι μέσα σε πέντε ημέρες μας δώσατε δύο διαφορετικά σχέδια προκήρυξης
ενδιαφέροντος, όπου στο δεύτερο σχέδιο καθορίζεται το 67%. Όμως δεν καθορίζεται
το κύριο, και φυσικά για τις θέσεις εργασίας που μας λέγατε, δεν υπάρχει ούτε
λέξη. Με τι κριτήριο θα διαμορφωθεί η τιμή πώλησης; Κι υπενθυμίζω ότι ολόκληρο
το αντίτιμο μέσα σε 10 ημέρες θα πάει στον Ειδικό Λογαριασμό των δανειστών στη
Τράπεζα της Ελλάδος. Θα καθοριστεί με βάση την τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία που
αυτή το «βγάζει» γύρω στα 320 εκατομμύρια ευρώ όλα – όλα, όταν η καθαρή θέση του
λιμανιού ως προς τις υποδομές του είναι πάνω από 2 δισ. ευρώ; Με τις 7
τροποποιήσεις, που εισάγετε στο β’ σχέδιο σε σχέση με το α’ σχέδιο, που είναι
δυνητικά αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ Δημοσίου και COSCO, τις εισάγετε κυρίως για να καθησυχάσετε το φόβο που
κυριαρχεί σήμερα στο λιμάνι. Καθώς βλέπουν πια όλοι οι φορείς καθαρά το μέλλον
τους. Βέβαια, δεν απαντάνε αυτές οι τροποποιήσεις ούτε για το θέμα της
εργασίας, ούτε το τι θα γίνει για τις ελλειμματικές δραστηριότητες, όπως είναι
η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά.
Το μόνο που θα ήθελα να πω ακόμα είναι
κλείνοντας την τοποθέτησή μου, είναι ότι
οι φορείς χθες στη διαβούλευση που κάλεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, μας έκαναν κριτική, διότι
από ότι ζητήματα θέσαμε εισαγωγικά εμείς, έλλειπε όντως, ότι με βάση τον
περσινό νόμο του Υπουργείου Ναυτιλίας, υπάρχει πλήρες νομοθετικό πλαίσιο για
εγκατάσταση είτε στον Προβλήτα ΙΙ είτε σε τμήμα της Ναυπηγοεπισκευαστικής
Ζώνης, που ίσως «κοπεί» απ΄αυτήν με βάση την οριοθέτηση που γίνεται σήμερα,
μεταποιητικών δραστηριοτήτων χωρίς αδειοδότηση και χωρίς να ισχύει η ελληνική
βιομηχανική πολιτική θα έρχεται έτοιμο το πουκάμισο από την Κίνα χωρίς κουμπιά,
θα ράβονται τα κουμπιά εδώ και θα φεύγει σαν made in Greece, πλημμυρίζοντας δήθεν με ευρωπαϊκά προϊόντα την Ελλάδα
και τις ευρωπαϊκές αγορές.
…………………………………………..
ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ: Επί της
διαδικασίας κ. Πρόεδρε, θα ήθελα εκ μέρους των μελών της κοινοβουλευτικής
ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, που μετέχουν στην Επιτροπή και στη σημερινή συζήτηση, να
ξαναθέσω το θέμα της ακρόασης φορέων. Και στο βαθμό που θεωρείτε ότι ξεφεύγει
από τις δικές σας αρμοδιότητες, να το θέσετε στον Πρόεδρο της Βουλής, τον κ.
Μεϊμαράκη, για το άμεσο μέλλον, για την επόμενη εβδομάδα.
Ομιλία στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής κατά
την ενημέρωση από τον Υπουργό Ναυτιλίας και το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το
ξεπούλημα του 67% των μετοχών του Ελληνικού Δημοσίου στον Οργανισμό Λιμένος
Πειραιώς (26.2.2014)
Ομιλία στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής κατά την ενημέρωση από τον Υπουργό Ναυτιλίας και το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το ξεπούλημα του 67% των μετοχών του Ελληνικού Δημοσίου στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (26.2.2014)
Reviewed by Νάντια Βαλαβάνη
on
9:13:00 μ.μ.
Rating: